دریافت@مبانی نظری بورس الکترونیک@
هم اکنون فایل با موضوع مبانی نظری بورس الکترونیک آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
توضیحات :
در 33 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.
بخشی از متن :
بورس الکترونیک
تجارت الكترونیكی
تجارت الكترونیكی به معنای انجام دادن مبادلات تجاری از طریق شبكه به ویژه اینترنت است (راتناسینگام[1]، 2005). تجارت الكترونیكی از داشتن یك سایت اینترنت فراتر می رود و شامل سفارش دادن، انجام دادن مناقصات كاریابی و كارمندیابی و مبادله اطلاعات است كه با استفاده از فناوری های اطلاعات صورت میگیرد. در تجارت الكترونیكی، پول می تواند هم به روش سنتی و هم به روش الكترونیكی پرداخت شود. بسیاری از بازرگانان الكترونیكی، سیستم های پرداخت مختلفی را به مشتریان خود پیشنهاد می كنند (لویر[2]، 2003). مهم ترین مسأله در سیستم های پرداخت الكترونیكی تأكید بر امنیت است (توربان[3]، 1999).
تجارت الكترونیكی فرصت های مهمی برای شركت ها ایجاد كرده كه از طریق آن شركت ها میتوانند سهم بازار خود را گسترش دهند و در بازار بین المللی وارد شوند. این با كم ترین هزینه و حداقل سرمایه گذاری قابل اجرا است. در دنیای تجارت الكترونیكی، شركت ها از این امكان برخوردار هستند كه هم با تهیه كنندگان و هم با مشتریان بیش تر ارتباط برقرار كنند كه از طرفی منجر به افزایش فروش و از سوی دیگر منجر به دسترسی به منابع بیش تر با قیمت های مناسب و هزینه كم تر می شود (راتناسینگام ، 2005).
حدود 133 سال از اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل می گذرد. اختر اع بل در سال1876 ، تجارت الکترونیکی را به صورتی که امروز شناخته می شود، پی ریزی کرد. برخی بر این عقیده اند که به کارگیری عدد بی اهمیت (0) در محاسبات رقمی، ستون فقرات تجارت الکترونیکی است که از شبه قاره هند سرچشمه می گیرد. استفاده از فناوری های الکترونیکی در انجام امور بازرگانی، پیشینه ای نسبتاً طولانی دارد. در حقیقت، نیاز به تجارت الکترونیکی از تقاضای بخش های خصوصی و عمومی برای استفاده از تکنولوژی اطلاعات به منظور کسب رضایت مشتری و هماهنگی مؤثر درون سازمانی نشات گرفته است (هاشمی، 1389).
تجارت الکترونیکی در شکلی که امروزه شیوه کار کردن ما را متحول کرده است، ریشه در همگرایی خلاق کامپیوتر و تلفن دارد. امروزه پست الکترونیکی تبدیل و کسب اطلاعات از طریق جستجوی سایتهای وب به عمومی ترین ابزارهای تجاری تبدیل شده اند. این امکان عملاً تحت تأثیر همگرایی خلاق تلفن و کامپیوتر، به واسطه اینترنت در اختیار جامعه قرار می گیرد. تاریخچه تجارت الکترونیکی به شکل امروزین آن، ریشه در دو پدیده دارد: اینترنت و مبادله الکترونیکی داده ها[4] که منشا، هر دو این پدیدهها به دهه 1960 باز میگردد (پورتر[5]، 2001).
به طور کلی، روندهای پیدایش و شکل گیری تجارت الکترونیک به پنج مرحله زیر قابل تقسیم بندی است:
مرحله اول- پیدایش شبکه های خصوصی: اولین گام در پیدایش تجارت الکترونیک در دهه 70 و 80 میلادی و توسط برخی از دولتها و تاجران بزرگ بین المللی که می کوشیدند تا تبادل اطلاعات و امنیت مربوط به آن را توسعه بخشند، برداشته شد. در این راستا، مبادله الکترونیک داده ها که محدوده شبکه های خصوصی و محدود انجام می گرفت، به عنوان بستر و استاندارد اولیه برای نسل اول تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار گرفت. البته در آن مرحله هزینه بالا و پیچیده بودن سیستم، مانع گسترش آن شد و تعداد کمی از سازمان ها، نظیر شرکت های مالی از آن استفاده می کردند (نیومن و مک گیل[6]، 1997).
مرحله دوم- پیدایش پست الکترونیک و چت: این مرحله مربوط به اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی است که طی آن نسل اول مخابره اخبار همچون پست الکترونیک و چت کردن به وجود آمد. در این مرحله استفاده از وب در میان دانشگاهیان و اعضای مراکز علمی و پژوهشی رواج یافت.
مرحله سوم- ظهور مرورگرها: سال 1995 میلادی که ظهور مرورگر در وب بر اساس پروتکل انتقال فوق متن به وقوع پیوست و ایجاد صفحات میزبان به عنوان یکی از ضروری ترین بخشهای سایتهای وب در این سال انجام گرفت، به عنوان مرحله سوم پیدایش تجارت الکترونیک به شمار می رود.
مرحله چهارم- شروع فعالیت سایتهای خرده فروشی: این مرحله از اواسط دهه 19990 آغاز شد و در طی آن، اولین سایتهای خرده فروشی در تجارت الکترونیک به نام سایتهای دات کام فعالیت خود را برای انجام معاملات اقتصادی کوچک شروع کردند. فعالیت این سایتها و نتایج حاصل از آنها، شرکتهای بزرگتر را تشویق کرد تا وارد عرصه تجارت الکترونیک شوند و محصولات و خدمات خود را بر روی وب عرضه کنند.
مرحله پنجم- تعریف مدلهای تجارت الکترونیک: اواخر دهه 1990 میلادی زمان آغاز این مرحله است که طی آن، تجار بزرگ و سازمان ها دریافتند که تجارت الکترونیک به صورت مدل تجارت -تجارت همانند مدل تجارت- مصرف کننده می تواند فعال شده و مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب وب به عنوان جایگاه اصلی برای نسل اولیه بازرهای حراجی، معاملات تجارت – تجارت و همچنین تجارت با مصرف کننده معرفی گردید و مورد استفاده قرار گرفت (بخش صنعت و تجارت انگلستان[7]، 2000؛ بقائی راوری و مقدسی، 1386).
تجارت الكترونیكی، فعالیت های گوناگونی از قبیل مبادله الكترونیكی كالاها و خدمات، تحویل فوری مطالبات دیجیتال، انتقال الكترونیكی وجوه، مبادله الكترونیكی سهام، بارنامه الكترونیكی، طرحهای تجاری، بازاریابی مستقیم و خدمات پس از فروش را در بر می گیرد (برنرزلی[8]، 1998).
مغازه های مجازی دارای مزایای متعددی از جمله راحتی، قیمت های رقابتی، انتخاب وسیع، و امكان دسترسی به اطلاعات بیش تر هستند. از طرفی در صورت خرید از خانه، روابط و مراودات میان افراد در جامعه به كم ترین حد می رسد (استندینگ[9]، 2000). در سالهای اخیر تعداد زیادی از مغازه های مجازی از طریق صفحات متحرك و ایجاد واقعیت های مجازی و ارتباطات برخط مراودات خود را با افراد افزایش می دهند (تایمرز[10]، 2000).
در دنیای كسب و كار الكترونیكی عوامل زیادی وجود دارد كه بر تصمیم و قصد خرید از طریق سایتهای وب تأثیرگذار است. مجازی بودن شبكه اینترنت، كمی اعتماد مشتری به خرید مجازی، كیفیت سایت و مدل طراحی آن مخصوصاً در روش ارائه محصول و اطلاعات مربوطه، به بی رغبتی مشتریان به انجام دادن خریدهای الكترونیكی منجر می شود (الهی و همکاران، 1388).
از سوی دیگر، عوامل ویژگی های افراد نیز بر تصمیم و انجام خرید الكترونیكی تأثیر می گذارد، مانند وفاداری افراد به یك نام تجاری، نگرشها، عادتها، درك افراد برای محیط و فرصت هایی كه در آن ارائه می شود، تمایل افراد به ورود به عالم تجارت جدید و استفاده از فناوری و نوآوری ها. در فروشگاه مجازی باید پاسخ سؤالات زیر را داشت تا بتوان فعالیت های خود را به خوبی انجام داد:
چه می خواهیم بفروشیم؟
‐ مشتریان ما چه كسانی هستند؟
‐ چرا مشتری می خواهد از فروشگاه مجازی ما خرید کند (هی و همکاران[11]، 2001).
نكته مهمی كه باید ملاحظه شود این است كه همه محصولات، قابلیت فروش الكترونیكی ندارد (ریدی و اسچالو[12]، 2000) و لذا در تجارت الكترونیكی از آزمون خرید الكترونیكی استفاده می شود (نیدورف و نیدورف[13]، 2001).
آزمون خرید الكترونیكی، روشی سه مرحله ای برای پرداختن به چالش های تجارت الكترونیكی است. این آزمون برای تمامی انواع محصولات و خدمات در صنایع مختلف كاربرد دارد. آزمون خرید الكترونیكی برای خرده فروشان، تولیدكنندگان، عرضه كنندگان و هر شركت دیگری كه در بخشی از فرایند توزیع محصول از تولید تا مصرف مشاركت می كند قابل استفاده است. در این آزمون، کلمه محصول همه جا به معنای محصولات تولیدی و خدماتی (كالا و خدمات) به كار می رود (ریدی و اسچالو[14]، 2000). سه مرحله مربوطه به آزمون خرید الكترونیكی عبارت است از:
1- ویژگی های محصول: كه مربوط به میزان وابستگی محصول به حواس پنجگانه است (نیدورف و نیدورف ، 2001).
2- آشنایی و خرسندی مشتری از محصول: گام دوم آزمون خرید الكترونیكی محصول، آشنایی یا خرسندی است كه عبارت است از درجه ای كه مشتری، محصول را می شناسد، و به آن اعتماد دارد، قبلاً آن را تجربه كرده، و از خرید مجدد آن خرسند خواهد شد. آیا قبلاً از آن خریده اند؟ آیا قبلاً محصول مورد نظر را مصرف كرده اند؟
3- ویژگی های مشتری: ویژگی های مشتری عمده ترین عامل انگیزش مشتری و نگرش او به خرید را مد نظر قرار می دهد. اگر ویژگیهای محصول، قابلیت فروش الكترونیكی را تأیید كندو اگر مصرف كنندگان آشنایی كافی با محصول داشته و از خرید آن خرسند باشند، امكان خرید الكترونیكی آن افزایش می یابد. اما آیا آن ها هنوز علاقه مند به مراجعه به فروشگاه هستند؟
سیاستهای راهبردی بورس الکترونیک در ایران مبتنی بر برنامه سوم توسعه، برنامه توسعه كاربردی فن آوری ارتباطات و اطلاعات (تکفا) و سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران است. طرح تکفا از هفت بخش راهبردی تشکیل شده است و نظام رایانه ای بورس به عنوان یکی از فعالیتهای اصلی این طرح محسوب می شود (گرامی و محمدزاده، 1385).
شایان ذكر است كه در سال ۱۳۷۳، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با هدف مکانیزه کردن معاملات سازمان بورس و راهبری مستقل این سامانه، تأسیس شد. اما به اعتقاد برخی از کارشناسان، یکی از اشتباهات مسؤلان در آن مقطع، ایجاد یک بورس مکانیزه به جای بورس مدرنیزه بود، چرا که این امر مانع ایجاد بورس الکترونیک شد. از اواخر سال 1377 تیمی در سازمان بورس برای بررسی سیستم معاملات جدید تشکیل شد و در اوایل سال 1378 درخواست پیشنهاد بورس الکترونیکی را تحویل شورای بورس داد. در همان زمان نیز یک کمیته راهبری برای خرید نرم افزاری به منظور ایجاد سیستم مبادلات مرکزی در سازمان بورس تشکیل شد. پیگیریهای این تیم ادامه داشت تا اینکه در سال ۷۹ کارگروه بورس و تجارت الکترونیکی در شورای عالی اطلاع رسانی تشکیل و ادامه کار این تیم در قالب کارگروه مذکور دنبال شد. در همین سال نیز گزارش اولیه اقدامات صورت گرفته به شورای بورس ارایه شد. اما شاید بتوان قانون برنامه چهارم توسعه را نخستین الزام قانونی برای ایجاد بورس الکترونیکی در کشور دانست. بر اساس سند تلفیقی اسناد توسعه بخشی و فرابخشی برنامه چهارم، راهکارهای گسترش بازار سرمایه در برنامه چهارم توسعه با تأکید بر تدوین مقررات و ضوابط به منظور ایجاد بازار عادلانه، شفاف و کارآمد اعلام شد. در این قانون پیشبینی شده بود که طراحی و استقرار ساختار الکترونیکی برای انتقال سفارشهای مشتریان و انجام داد و ستد از راه دور در چارچوب گام نخست ایجاد بورس الکترونیکی اوراق بهادار ایران و فراهم کردن زیرساختهای لازم فنی و استقرار نظام پرداخت الکترونیکی وجوه تا پایان سال سوم برنامه محقق شود (جعفرپور و فتحی، 1385).
به نظر می رسد که برخی تنگناهای اساسی، بر سر پیاده سازی بورس الکترونیکی در ایران وجود دارد که مسیر رسیدن به این مهم را دشوار می نماید. می توان آماده و کافی نبودن زیرساخت های فنی و مخابراتی را اصلیترین معضل برشمرد، زیرا لازمه الکترونیکی نمودن بورس، دسترسی سریع، آسان و ارزان به اطلاعات است. آمار اخیر منتشره شده از مؤسسه بین المللی ITU[15] حاکی از فاصله قابل توجه ایران از نظر زیرساختهای فنی و مخابراتی برای بورس الکترونیکی است. چالش عمده دیگر مباحث مربوط به رسیدگیهای قضایی در فضای مجازی می باشد كه ابعاد مختلف آن باید مورد بررسی و پشتیبانی قانونی قرار گیرد (جعفرپور و فتحی، 1385). لذا لازم است كه دولتمردان و مسئولین امر با درك مزایا، اهمیت، ضرورت بورس الكترونیك و تأثیر آن بر جذب سرمایه گذاری و تخصیص بهینه سرمایه ها و با استفاده از نیروی انسانی کارآمد، جوان و متخصص فرآیند پیاده سازی بورس الکترونیکی در ایران را تسهیل و تسریع نمایند.
انجام کار زیربنایی و اساسی برای استقرار نظام الكترونیكی در بورس سهام مستلزم بسترسازی لازم می باشد. عمده ترین زیرساختهای لازم برای پیاده سازی بورس الكترونیك در ایران شامل موارد ذیل است:
الف) بستر بانکی:
وجود سیستم بانکی دقیق، سریع و روان از بایسته های پیاده سازی بورس الکترونیک است. سیستم بانکداری یاد شده باید بدون نیاز به حضور فیزیکی و از طریق اینترنت قابل دسترسی باشد. استفاده از کارتهای اعتباری و به کارگیری نظام انتقال الکترونیکی وجوه و اسناد در شبکه بانکی از دیگر ملزومات این حوزه می باشد.
ب) بستر قانونی:
پیاده سازی بورس الکترونیک در ایران نیازمند تدوین قوانین لازم و بستر قانونی مناسب است. پشتیبانی قانونی از ارکان اساسی در جهت پیاده سازی بورس الکترونیک است که مستلزم همکاری قوه قضاییه در زمینه پذیرش اسناد الکترونیکی با اعتباری برابر اسناد کاغذی نیز می باشد، ضمن اینکه قوانین مربوط به امضای دیجیتالی در کشور و احراز هویت خریدار و فروشنده توسط مرجع مربوطه نیز از دیگر جنبه های زیرساخت های قانونی این بحث است.
[1] - Ratnasingam
[2] - Levier
[3] - Turban
[4] - Electronic Data Intechange
[5] - Porter
[6] - Newman & McGill
[7] - UK Department of Trade and Industry
[8] - Berners-Lee
[9] - Standing
[10] - Timers
[11] - Hee
[12] - Reedy & Schullo
[13] - Neidorf & Neidorf
[14] - Reedy & Schullo
[15] - International Telecommunication Union
دریافت@تحقیق تعاریف اساسی الکترونیک@
- دانلود تحقیق تعاریف اساسی الکترونیک,ولتاژ پيك توپيك,ولتاژ ماكزيمم,نيمه هادي ها ,ديود ,مشخصه هاي ديود,تست ديود ,تشخيص جنس ديود ,تحقیق در مورد الکترونیک,انواع ديود ,ديود يكسو ساز ,تست ديود سه سر ,طرز تبديل برق AC به Dc,ديود زنر ,ديود آشكا
دریافت@کتاب مبانی الکترونیک یک@
- کتاب,مبانی,الکترونیک
دریافت@پاورپوینت بورس@
- پاورپوینت ,پاورپوینت بورس, پاورپوینت انواع بورس ,شاخص کل ,شاخص بورس ,انواع بورس ,تعریف بورس ,بورس کالا, بورس اوراق بهادار, بورس ارز, سایتهای اط
دریافت@دانلود فایل ورد Word کلاسهبندی رادارهای کشف شده توسط سیستمهای جنگ الکترونیک@
- دانلود فایل ورد Word کلاسهبندی رادارهای کشف شده توسط سیستمهای جنگ الکترونیک,کلاسهبندی رادارهای کشف شده توسط سیستمهای جنگ الکترونیک, دانلود فایل ورد کلاسهبندی رادارهای کشف شده توسط سیستمهای جنگ الکترونیک
دریافت@دانلود تحقیق سهام بورس اوراق بهادار با فرمت ورد@
- دانلود سهام بورس اوراق بهادار,تحقیق بورس docx,تحقیق کامل بورس,تحقیق درباره سهام,تحقیق بورس اوراق بهادار,تحقیق با موضوع اوراق بهادار,تحقیق در مورد سهام,تحقیق دانش آموزی درباره سهام,تحقیق دانشجویی درباره بورس
دریافت@اطلاعات سنواتي سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس@
- اطلاعات سنواتي سود و واکنش بازار به تغییرات سود خالص در بورس
دریافت@مقاله ترجمه شده اثر شتاب، نمونه تاثیر رفتار غیرمنطقی سرمایه گذاران بر روی تغییر قیمتهای سهام و موجودیها: تجزیه و تحلیل اثر شتاب روی بورس سهام ورشو@
- اقدامات غیرمنطقی سرمایه گذاران,بورس سهام,دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه رفتار غیرمنطقی سرمایه گذاران بر روی تغییر قیمتهای سهام,اثر شتاب ,بهترین مقاله حسابداری مدیریتی,کاملترین مقاله ترجمه isi,ترجمه مقاله isi خارجی
دریافت@بررسی تطبيقی بورس اوراق بهادار ايران با ساير بورس های جهان@
- بررسی تطبيقی بورس اوراق بهادار ايران با ساير بورس های جهان,مقایسه بورس ایران با کشور های دیگه,دانلود مقاله در مورد بورس اوراق بهادار,بررسی تطبیقی چیست,مقایسه بورس ایران و بورس های جهان
دریافت@بررسی انتخاب نسبت هاي مالي براي پيش بيني بحران کسب و کارمطالعه موردي شرکت هاي پذيرفته شده در بورس@
- نسبت هاي مالي, پيش بيني بحران, بحران کسب و کار,نسبت های اهرمی,نسبت های مالی چیست,نسبت های مالی در اکسل,تعریف نسبت های مالی,انتخاب نسبت هاي مالي براي پيش بيني بحران کسب و کارمطالعه موردي شرکت هاي پذيرفته شده در بورس
دریافت@بررسی ارتباط بین قدرت بازار تولید، ساختار صنعت ومدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق@
- بورس اوراق بهادار , قیمت گذاری , مدیریت سود, گزارشات مالی,بررسی ارتباط بین قدرت بازار تولید, ساختار صنعت ومدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق
دریافت@تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران@
- تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در, بورس اوراق بهادار تهران,,تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در, بورس اوراق بهادار تهران
دریافت@بررسی سیستم سهام برای یک شرکت پذیرفته شده در بورس@
- بررسی سیستم سهام برای یک شرکت پذیرفته شده در بورس,سهام,بورس,تحقیق,پروژه,دانلود
دریافت@مبانی نظری بررسی اثربخشی تنوع کاربرد کارتهای عابربانک در بانکداری الکترونیک بر بهبود عملکرد شعب بانک ها@
- ارزیابی عملکرد در بانک,شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها,شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک,تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایت مشتری,تاثیر تنوع کاربرد کارتهای ATM در بانکداری الکترونیک ,بهبود عملکرد شعب بانک ها با کارتهای ATM,مبانی نظری بانکداری الکترونیک,مبانی نظری بانکداری الکترونیکی
دریافت@گزارش کار آزمایشگاه الکترونیک@
- گزارش كار آزمایشگاه الكترونیك,دیود,ترانزیستورها
دریافت@بررسی نقش کیفیت اقلام تعهدی بر وجه نقد نگهداری شده توسط شرکتهای پذیرفته شده در صنایع خودروسازی و صنایع مواد غذایی بورس اوراق بهادار تهران@
- بررسی نقش کیفیت اقلام تعهدی بر وجه نقد نگهداری شده توسط شرکتهای پذیرفته شده در صنایع خودروسازی و صنایع مواد غذایی بورس اوراق بهادار تهران, نقش کیفیت اقلام تعهدی بر وجه نقد نگهداری شده توسط شرکتهای پذیرفته شده در صنایع خودروسازی و صنایع مواد غذایی بورس اوراق بهادار تهران
دریافت@پاورپوینت آئین نامه معاملات بورس @
- پاورپوینت آئین نامه معاملات بورس,دانلود پاورپوینت آئین نامه معاملات بورس,دانلود پاورپوینت در مورد آئین نامه معاملات بورس, پاورپوینت در مورد آئین نامه معاملات بورس
دریافت@تحقیق در مورد مجموعه قوانين بورس و اوراق بهادار@
- تحقیق در مورد مجموعه قوانين بورس و اوراق بهادار,مقاله در مورد تحقیق در مورد مجموعه قوانين بورس و اوراق بهادار,تحقيق درباره تحقیق در مورد مجموعه قوانين بورس و اوراق بهادار,پاورپوينت تحقیق در مورد مجموعه قوانين بورس و اوراق بهادار,پروژه تحقیق در مو
دریافت@دانلود لایه باز کارت ویزیت بورس بلور و کریستال@
- کارت ویزیت,بورس بلور و کریستال,لایه باز ویزیت بلور ,ویزیت کارت کریستال
دریافت@خرید ودانلود آییننامه معاملات در بورس اوراق بهادار تهران@
- آییننامه معاملات در بورس اوراق بهادار تهران,دانلود مقاله از مگ ایران,دانلود مقاله حسابداری,دانلود مقاله در مورد آییننامه معاملات در بورس اوراق بهادار تهران,دانلود مقاله فارسی
دریافت@بررسی شرایط وضعیت شهر و دولت الکترونیکی در ایران و شهرهای آن با تاکید بر اثرات شهر الکترونیک بر مدیرت شهری@
- تاریخچه دولت الکترونیک در ایران,تحقیق در مورد دولت الکترونیک,پایان نامه شهر الکترونیک,شاخصهاي ارزيابي شهر الکترونيک,پایان نامه دولت الکترونيک,ساختار مديريت شهري در ايران,زندگي الكترونيكي و بسترهاي مورد نياز براي ايجاد آن,وضعیت شهر الکترونیکی در ایران,اثرات شهر الکترونیک بر مدیرت شهری
دریافت@بررسی رابطه بین اجتناب مالياتي وتأخيرغیرعادی در گزارشگري مالي شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق@
- مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجتناب مالیاتی,پروژه حسابداری تأخیر غیرعادی در گزارشگری مالی,تحقیق نرخ مؤثر مالیات,بررسی تفاوت دفتری مالیات,بررسی رابطه بین اجتناب مالياتي وتأخيرغیرعادی در گزارشگري مالي شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق
دریافت@بررسی و تدوین مولفه های موثر بر رضایتمندی مشتریان در بانکداری الکترونیک@
- بررسی و تدوین مولفه های موثر بر رضایتمندی مشتریان در بانکداری الکترونیک,رضایتمندی مشتری,بانکداری الکترونیک,عوامل موثر بر رضایتمندی مشتری,تحقیق مشتری مداری
دریافت@بررسی تاثیر مالكيت سهام مديريت برارتباط بين ثبات سود واقلام تعهدي درشرکتهای پذیرفته شده در بورس@
- بررسی اقلام تعهدي,مالكيت سهام مديريت,مقاله كيفيت سود,تعریف مالکیت نهادی,مالکیت نهادی چیست,منظور از مالکیت نهادی چیست؟,تحقیق بررسی تاثیر مالكيت سهام مديريت برارتباط بين ثبات سود واقلام تعهدي درشرکتهای پذیرفته شده در بورس
دریافت@بررسی بازاریابی الکترونیک و مدیریت زیرساخت های شبکه ای@
- بررسی بازاریابی الکترونیک و مدیریت زیرساخت های شبکه ای
دریافت@پاورپوینت معرفی و کاربرد پست الکترونیک@
- پاورپوینت پست الکترونیک,پاورپوینت ایمیل,دانلود پاورپوینت پست الکترونیک,دانلود پاورپوینت ایمیل,پاورپوینت درباره پست الکترونیک,پاورپونیت درباره ایمیل
دریافت@پایان نامه بررسی تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس@
- تحقیق و پژوهش بررسی تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس,تحقیق و پژوهش تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس,تامین مالی خارج از ترازنامه,تحقیق و پژوهش تامین مالی خارج از ترازنامه,شرکتهای پذیرفته شده در بورس
دریافت@دانلود تحقیق الکترونیک قدرت@
- الکترونیک قدرت ,الکترونیک,عناصر الکترونیک قدرت,دیود ,خازن
دریافت@بررسي کارايي مدلهاي اسپرينگيت، زيمسکي و اهلسون در امکان پيش بيني ورشکستگي در بورس اوراق بهادا@
- بررسي کارايي مدلهاي اسپرينگيت, زيمسکي و اهلسون در امکان پيش بيني ورشکستگي در بورس اوراق بهادار تهران
دریافت@پاورپوینت گزارش تجارت الکترونیک@
- پاورپوینت تجارت الکترونیک ایران,پاورپوینت تجارت الکترونیک چیست,پاورپوینت تجارت الکترونیک چیستppt,پاورپوینت تجارت الکترونیک b2b چیست,پاورپوینت گزارش تجارت الکترونیکی
دریافت@بررسی تجارت الکترونیک و نقش بانک ها و مدلهاي تجاري در تجارت الكترونيك@
- بررسی تجارت الکترونیک و نقش بانک ها و مدلهاي تجاري در تجارت الكترونيك
دریافت@پاورپوینت بررسی قواعد تبلیغ در حقوق تجارت الکترونیک@
- پاورپوینت بررسی قواعد تبلیغ در حقوق تجارت الکترونیک, قواعد تبلیغ در حقوق تجارت الکترونیک, شناخت انواع تبلیغات, اصول و قواعد تبلیغ و ممنوعیت ?
دریافت@پایان نامه دوره کارآموزی رشته الکترونیک با عنوان تعمیر ، نگهداری و آشنایی با تلویزیون صنام@
- دانلود گزارش کارآموزی,دانلود گزارش کارآموزی الکترونیک,دانلود کارآموزی الکترونیک,دانلود کارآموزی مهندسی الکترونیک,دانلود کارآموزی رشته الکترونیک,دانلود کارآموزی تعمیر ، نگهداری و آشنایی با تلویزیون صنام,تعمیر ، نگهداری و آشنایی با تلویزیون صنام
دریافت@پاورپوینت آموزشی آئین نامه معاملات بورس@
- پاورپوینت, خرید پاورپوینت ,دانلود پاورپوینت, دانلود و خرید پاورپوینت ,دانلود پاورپوینت آماده, پاورپوینت آماده, خرید پاورپوینت آماده, دانلود و خرید پاورپوینت کامل
دریافت@پروپوزال ارزیابی واکنش بازار سهام در برابر اطلاعیه های سود نقدی بورس اوراق بهادار تهران@
- اعلامیه های سود نقدی,نقدشوندگی سهام,تفاضل بازده قیمتی سهام,اعلامیه های سود نقدی شرکتها,رابطه اعلامیه های سود نقدی با بازده نقدی,رابطه اعلامیه های سود نقدی با بازده قیمتی,رابطه اعلامیه های سود نقدی با بازده کل,دانلود پروپوزال عکس العمل بازار سهام نسبت به اعلامیه های سود نقدی
دریافت@بررسی اثركيفيت حسابرسي بر ارتباط بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود در شرکتهای پذيرفته شده در بورس@
- بررسی اثركيفيت حسابرسي بر ارتباط بین جریان وجوه نقد آزاد و مدیریت سود در شرکتهای پذيرفته شده در بورس,پروژه حسابداری کیفیت حسابداری,مبانی نظری جریان وجوه نقد,تحقیق مدیریت سود,پروژه حسابداری بورس,پایان نامه حسابداری رایگان
دریافت@بررسی تجارت الکترونیک و بررسی آن در ایران و اولين گزارش ملي تجارت الكترونيكي در ايران@
- بررسی تجارت الکترونیک و بررسی آن در ایران و اولين گزارش ملي تجارت الكترونيكي در ايران
دریافت@کارآموزی شرکت صنا الکترونیک@
- شرکت صنا الکترونیک ,سیستم سیار,سیستم ثابت,پانل کنترل
دریافت@دانلود مقاله دولت الکترونیک@
- مقاله دولت الکترونیک,دولت الکترونیک,الکترونیک,دولت
دریافت@پایان نامه کاردانی کامپیوتر تجارت الکترونیک و جنبه های مختلف آن@
- تاریخچه تجارت الکترونیک, تعریف تجارت الکترونیک, مزایا و معایب تجارت الکترونیک, بسترهای لازم برای تجارت الکترونیک, محدودیت های تجارت الکترونیک, مدل های تجارت الکترونیک, تجارت فروشنده با فروشنده,تجارت فروشنده با مصرف کننده,تجارت مصرف کننده با مصرف کننده,تجارت مصرف کننده با فروشنده, تجارت نقطه به نقطه, تجارت فروشنده با اداره,تجارت مصرف کن
دریافت@ترجمه مقاله تاثیر عملکرد سود سهام و نسبت قیمت درآمد بازده بورس@
- تاثیر عملکرد سود سهام و نسبت قیمت درآمد بازده بورس,تاثیر عملکرد سود سهام,نسبت قیمت درآمد بازده بورس,دانلود,مقاله,خارجی,Pakistan,Price Earnings Ratio,Panel Data Model,Dividend Yields Ratio
دریافت@پاورپوینت آموزشی آموزش الکترونیک@
- پاورپوینت, خرید پاورپوینت ,دانلود پاورپوینت, دانلود و خرید پاورپوینت ,دانلود پاورپوینت آماده, پاورپوینت آماده, خرید پاورپوینت آماده, دانلود و خرید پاورپوینت کامل
دریافت@بهینه سازی پرتفوی شرکتهای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکردAHP@
- بررسی کامل بهینه سازی پرتفوی شرکتهای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکردAHP و برنامه ریزی آرمانی,بهینه سازی پرتفوی شرکتهای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکردAHP و برنامه ریزی آرمانی,رویکردAHP و برن
دریافت@پاورپوینت بازار مبتنی بر چانه زنی (بازار خارج از بورس و فرابورس)@
- بازار مبتنی بر چانه زنی,بازار خارج از بورس,بازار خارج از فرابورس,نحوه معاملات در بازار ثانویه,ضرورت تشکیل بازارهای خارج از بورس,ویژگی های خاص بازارهای خارج از بورس, اوراق بهادار قابل معامله در بازار خارج از بورس,تحقیق بازار مبتنی بر چانه زنی
دریافت@پاورپوینت در خصوص بورس@
- پاورپوینت,بورس,زیبا,کاربردی,اسلاید
دریافت@مقاله تجارت سهام در طول زمان و رشد اتی بازار های جهان الکترونیک@
- تجارت سهام در طول زمان ,رشد اتی بازار های جهانی ,الکترونیکی,حقوق تجاری,کامپیوتری کردن,بازار های مالی,سکوهای تجاری,دانلود ,دانلود مقاله,دانلود تحقیق,دانلود پایان نامه
دریافت@پیشینه و مبانی نظری بورس اوراق بهادار وحاکمیت شرکتی@
- پیشینه و مبانی نظری بورس اوراق بهادار وحاکمیت شرکتی
دریافت@پاورپوینت راهکارهای پیاده سازی دولت الکترونیک@
- ,دولت الکترونیک, پاورپوینت دولت الکترونیک, دانلود رایگان پاورپوینت دولت الکترونیک, دانلود پاورپوینت دولت الکترونیک, دانلود پاورپوینت در مورد دولت الکترونیک, تحقیق دولت الکترونیک, پاورپوینت آماده کامپیوتر دولت الکترونیک, دانلود تحقیق دولت الکترونیک, د,,,
دریافت@انواع تجارت الکترونیک@
- تجارت الکترونیک,انواع تجارت الکترونیک,تجارت,الکترونیک,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه
دریافت@مفاهیم مهم بورس@
- مفاهیم مهم بورس بورس بورس ایران سهام کسب سود در بورس
دریافت@دانلود تحقیق درباره آشنایی با مفهوم تجارت الکترونیک و گسترش آن در ایران@
- دانلود,تحقیق,آشنایی با مفهوم تجارت الکترونیک,گسترش تجارت الکترونیک در ایران
دریافت@مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی بورس اوراق بهادار@
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی بورس اوراق بهادار,مبانی نظری و پیشینه درباره ی بورس اوراق بهادار,مبانی نظری و پیشینه پژوهش بورس اوراق بهادار
دریافت@تاریخچه بورس در جهان (بصورت جامع و کامل)@
- بورس,اوراق بهادار,بازار سرمایه ایران,سازمان بورس اوراق بهادار,دانلود مقاله تاریخچه بورس در جهان,عوامل تعیین كنندة نرخ سهام,نكات و عوامل مهم در انتخاب اوراق بهادار,تاریخچة بورس اوراق بهادار,معیارهای تشخیص میدان و نحوة فعالیت بورس,نقش بورس در اقتصاد,سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا,همکاری در فروش فایل,فروش فایل,انجام پروژه رشته اقتصاد,
دریافت@پاورپوینت-کسب و کار وبازاریابی الکترونیک در ایران-41اسلاید-فرمتpptx@
- کسب و کار الکترونیک,انواع زیر ساخت های الکترونیکی,فوائد کسب و کار الکترونیکی,راه اندازی یک کسب و کار الکترونیکی کوچک بازاریابی, بازاریابی, ک?
دریافت@بررسی تاثیر عوامل موثر بر استقرار تجارت الکترونیک در ایران@
- تجارت الکترونیک ، عوامل فنی و زیر ساختی ،عوامل انسانی ، عوامل فرهنگی، امنیت سیستم های اطلاعاتی
دریافت@کارخانه بزرگ صنعتی و انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک پرکاربرد@
- صنایع خودرو,سیستم کنترل,کارخانه صنعتی,انواع ماشین آلات و قطعات الکترونیک,سیستم همکاری در فروش فایل,همکاری در فروش فایل,فروش فایل,fileina,فروشگاه ساز فایل,فروشگاه فایل,خرید مقاله و تحقیق صنایع
دریافت@بررسی رابطه استراتژی مدیریت هزینه، اندازه سازمان و فرصتهای رشد بر عملکرد شرکت های بورس اوراق بهادار تهران@
- شرکت های بورس اوراق بهادار,بررسی رابطه استراتژی,مدیریت هزینه,بورس اوراق بهادار,فرصت های رشد,اندازه سازمان,صورت های مالی